ابوالفضل پرپنچی گفت: مقاله و پوستر به دبیرخانه زکات استان تهران رسید؛ که امروز از ۵ اثر تجلیل می شود. 

به گزارش گویای صنعت، صبح امروز همایش علمی، فرهنگی، ترویجی  زکات با حضورفخاری  استاندار تهران، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان تهران، فرمانداران، بخشداران، ائمه جماعات، مدیران مراکز نیکوکاری، شورای سیاست گذاری ائمه جماعات، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) و… در موسسه فرهنگی آدینه برگزار گردید.

 

در حاشیه مراسم سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)  با اشاره به اینکه زکات از واجباتی است که‌باید جمع آوری و به درستی هدایت شود، اظهار داشت: سال گذشته ۹۴ میلیارد تومان زکات به صورت نقد و غیر نقدی جمع آوری شده است.

پرپنچی گفت: امسال تا پایان‌ بهمن ماه ۱۵۶ میلیارد به صورت نقد و غیر نقد جمع آوری شده که رشد ۴۶ درصدی نسبت با سال گذشته داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تهران افزود: امسال ۲۱ میلیارد تومان زکات نقدی جمع‌آوری شده که پس از شناسایی خانواده به حساب آن‌ها واریز شده است.
وی خاطرنشان کرد: زکات جمع‌آوری شده در راستای معیشت، درمان، تعمیر مسکن، ساخت مسکن  و پرداخت بدهکاری ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مساجد بازوی قوی ما در امر جمع‌آوری زکات هستند، اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در همان‌منطقه هزینه می‌شود.

پرپنچی با تاکید براینکه باید باشگاه زکات در استان تهران راه‌اندازی شود، گفت: در این باشگاه می‌توانیم در راستای فقرزدایی از ظرفیت‌ سایر نهاد‌هاو افراد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای این همایش ۸ عنوان انتخاب شد، گفت: ۳۰۰‌ مقاله و پوستر به دبیر خانه زکات استان‌ تهران که از تعداد ۱۰ اثر انتخاب شد و امروز از پنج اثر تجلیل خواهد شد.

در گوشه ای دیگر از مراسم  حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاها مهری مدیر ‌کل اجرایی زکات کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) با بیان اینکه  سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه زکات وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، اظهار داشت: باید برای احیای این فریصه الهی از تمامی ابزارهای استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌ مهری گفت: تا کنون این‌ همایش در ۲۷ استان برگزار شده است، گفت: بیش از هزار مقاله علمی، اجتماعی، رفع فقر، ثروت پول و … به دبیر خانه مرکزی این همایش ارسال شده است.

مدیر ‌کل اجرایی زکات کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) گفت:در ۱۱ ماهه امسال دو هزار میلیارد تومان زکات واحب‌، مستحب و فطریه جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد از فطریه مردم‌ جمع اوری شده است و مابقی را مردم‌ به نیازمندانی که می‌شناسند پرداخت کردند.

 

در گوشه ای دیگر از این همایش حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری گفت:  زکات در قرآن کریم در کنار جهاد قرار گرفته است.

 

آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادگفت: به نظر می آید بیاییم بی اندیشیم در حوزه انفاق و بیشتر تحقیق کنیم هم در حوزه مردمی و اثرگذار در سبک زندگی اجتماعی می‌کند بیشتر توجه کنیم.

وی افزود: در این ده ماهه انفاق مردم کشور قریب به ۱۳ هزار میلیارد تومان است. با توجه به سیاست کمیته امداد که مردمی سازی خیر و احسان شود بیشتر شکل مردمی را گزارش می‌دهیم که از این ۱۳ هزار میلیارد ۸۵ درصد کمک مردمی بوده است.

آسوده ادامه داد: از این ۱۳ هزار میلیارد ۷ میلیارد کمک مردمی مساجد است. در حوزه زکات از مهمانان خارجی که آثار دادن و حضور ارزشمند داشتند و این ۲۷ اجلاس زکات بود و اولی در شب وفات امام رضا(ع) و این ۲۷ اجلاس در میلاد امام حسین بوده است در کل ۶۵ درصد زکات مستحب است.

 

فخاری استاندار تهران با اشاره به اینکه موضوع زکات از فرائض بزرگ و الهی ستون دین است ، بیان داشت: به موضوع زکات به عنوان اصل مسلم و درکنار سایر تکالیف شرعی توجه وافر داشته باشیم . انسانها با اختیار برای ارتباط معنوی و مادی از طریق این ابزار در کنار هم قرار می گیرند و باعث رهبانیت می شود.

وی گفت: یکی از انتظارات مهم برای تحقق این امر تعاملات اجتماعی از طریق ائمه جماعات و سازمان ها می باشد.