شهردار تهران گفت: با یکی از شرکت‌های داخلی تفاهم نامه‌ای امضا شده و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

به گزارش گویای صنعت، دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بهره برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرتهران بیان داشت:  در ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده‌اند. این روند در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش صورت گرفته ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس قرارداد بسته شده که از این تعداد، ۵۰۰ دستگاه آن مینی‌بوس است و طی امسال و سال آینده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

زاکانی بیان داشت: از سه هزار دستگاه اشاره شده، هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه آن به خطوط اتوبوسرانی و در محور جمهوری به کار گرفته خواهد شد. بنا داریم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوس‌های برقی گام برداریم.

شهردار تهران اشاره کرد: ۴ دستگاه متروباس در گذشته فعال بودند اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری دو دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل کردیم و انشاالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل‌ونقل خواهند شد.

وی گفت: با یکی از شرکت‌های داخلی تفاهم نامه‌ای امضا شده و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.