دستگاه‌های خدمات‌رسان با توليدكنندگان همراه باشند.

به گزارش گویای صنعت، به استناد قانون، دستگاه‌های خدمات رسان موظف شده‌اند امکانات انتقال و عرضه خدمات خود را تا مبادی ورودی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی فراهم کنند. در همین راستا سازمان برنامه و بودجه نیز به استناد همین مواد قانونی موظف شده که منابع مالی لازم را برای این دستگاه‌های اجرایی تامین کند.
داوود ولی «مدیر و مالک واحد تولیدی داکو» تولیدکننده انواع سنگ‌های زینتی با حجم ۶۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری و ۳۶ نفر اشتغال در این خصوص، اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مشکلات ما؛ قطعی برق در فصول گرم سال و قطعی گاز در زمستان می‌باشد.
وی، افزود: با توجه به اینکه حقوق پرسنلی، بیمه و مالیات بر اساس ۳۶۵ روز سال است اما روزهای کاری با قطعی‌های گاز و برق به کمتر از نصف این عدد می‌رسد.
مدیر واحد تولیدی داکو تصریح کرد: همچنین شهرک صنعتی شمس آباد که بزرگترین شهرک صنعتی کشور است با مشکل کمبود نیروی کار و پرسنلی مواجه است که این کمبود نیرو باید از شهرهای همجوار تامین شود که به علت عدم حمل و نقل ریلی با چالش هزینه ایاب و ذهاب مواجه هستیم.
ولی، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات؛ کمبود سوخت جایگزین برای راه اندازی ژنراتور است که صنعتگر را با هزینه گزاف مواجه کرده و صنعتگر برای تامین گازوئیل مجبور است گازوئیل را از بازار آزاد و البته با هزینه زیاد تامین کند.
وی ادامه داد: بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها هستیم.
مدیر واحد تولیدی داکو، همچنین بیان کرد: از دیگر مشکلات با توجه به تورم، رقم سرمایه در گردشی است که بانک‌ها به صنعتگران اختصاص می‌دهند، در این رقم هیچ نوع تغییری ایجاد نشده است. از سوی دیگر وام‌های بانکی به دلیل بالا بودن سود بانکی برای صاحبان صنایع قابل صرفه نمی‌باشد.
ولی، در خصوص پیشنهادات برای رفع مشکل کمبود برق، گفت: اختصاص تسهیلات ارزان قیمت دولتی و اختصاص زمین اطراف شهرک صنعتی شمس آباد به شرکت خدماتی برای ایجاد پنل‌های خورشیدی و نیروگاه خورشیدی با همکاری صاحبان صنایع باید صورت پذیرد.
وی، افزود: با وجود مشکلات زیرساختی، قیمت تمام شده تولید افزایش پیدا می‌کند و حتی امکان رقابت در داخل کشور هم وجود ندارد و رفع موانع تولید و تقویت زیرساخت‌ها سبب کاهش قیمت تمام شده می شود و امکان رقابت در خارج از کشور، توسعه صادرات و افزایش تولید ناخالص ملی به وجود می‌آید.