استاندار تهران از دقایق ابتدایی امروز باحضور در شهرستان ری، بعنوان قائم مقام شوراهای اسلامی شهرهای کهریزک و باقرشهر در مدت بیش از ۷ ساعت با بیش از ۱۱۰ نفر از شهروندان بصورت چهره به چهره دیدار و به درخواست های آنها رسیدگی کرد.

به گزارش گویای صنعت، علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه دیدار مردمی با مردم شهرهای کهریزک و باقرشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جایگاه قائم مقامی شوراهای اسلامی دو شهر کهریزک و باقرشهر با مردم عزیز این منطقه دیدار و گفت‌وگو داشتیم و مسائل و مشکلات را از زبان شهروندان بصورت مستقیم شنیدیم.

وی گفت: این دو شهر متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی مشکلات خاص خود را دارند که مسائل مربوط به حوزه خدمات عمومی، حمل و نقل و ترافیک، معماری و شهرسازی، ساخت و سازهای غیرمجاز و خارج از قاعده، نظافت عمومی و خدمات شهری، مهاجرپذیری و سکونت بالای اتباع، بلاتکلیفی در صدور اسناد مالکیتی و دیگر موارد از جمله این مشکلات می باشد.

فخاری در ادامه با اشاره به اهم مسائل مطرح شده توسط شهروندان گفت: موضوعات مربوط به صدور مجوزهای ساخت و ساز، اسناد مالکیت، عوارض و نوسازی، امنیت عمومی شهر بویژه محلات حاشیه ای، افزایش تراکم ساختمانی، آسفالت و بهسازی معابر عمومی، موضوعات زیست محیطی، بروکراسی اداری و موضوعات مربوط به تذاهم های اجتماعی از جمله مهمترین موضوعات مطرح شده توسط شهروندان بود.

استاندار تهران ادامه داد: ما در این ملاقات ها تلاش نمودیم راهکارهای مناسب با موضوعات مطرح شده شهروندان را پیدا و دستورات قانونی لازم را به شهرداران این دو شهر ابلاغ نماییم. البته برخی از موضوعات از حدود قانونی شرح وظایف و اختیارات شهرداری ها خارج بود که این موارد جهت پیگیری به فرماندار محترم شهرستان ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که مردم شریف این دو شهر بویژه شهر کهریزک از آن رنج می‌برند، مشکلات مربوط به بوی نامطبوع پسماندهای تهران در مجتمع آرادکوه می باشد، لذا باید طرح جابجایی این مجتمع پردازش پسماند که اثرات نامطلوبی در منطقه دارد بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

فخاری ادامه داد: تراکم شدید ترافیک و تردد وسایل نقلیه سنگین حمل زباله به همراه ریزش شیرابه باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم منطقه و بخش کهریزک شده که از شهرداری تهران تقاضا داریم در راستای وظایف اجتماعی، برای رفع مشکلاتی که از طریق انتقال زباله‌های پایتخت به منطقه ایجاد می‌شود، مساعدت لازم را به شهرداری کهریزک داشته باشد.

وی با اشاره به طرح جانمایی جدید محل دفع زباله های پایتخت ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ای که شهرداری تهران تدوین کرده، قرار است طرح جابجایی آرادکوه با جانمایی جدیدی که در جنوب استان تهران انجام گرفته، عملیاتی شود که به زودی اقدامات ابتدایی آن آغاز می‌شود.

استاندار تهران ادامه داد: مردم شریف منطقه نیازمند آرامش و آسایش هستند که ناشی از امنیت پایدار می باشد و تأمین امنیت عمومی جزو اساسی ترین وظایفی است که می بایست در دستور کار قرار گیرد. در همین راستا از دوستان فراجا درخواست شد با جدیت و اقتدار همیشگی خود به موضوع وارد شوند تا اطمینان خاطر مردم جلب گردد.

وی افزود: در موضوعات مربوط به سد معبر یا مزاحمت هایی که در برخی نقاط برای شهروندان و کسبه ایجاد شده نیز دستورات لازم به شهرداران ۲ شهر ابلاغ گردید. بطور ویژه در مسئله سد معبر میبایست قانون بصورت کامل اجرایی شود تا حقوق عامه مردم حفظ گردد.

استاندار تهران در پایان گفت: نشست ها و دیدارهایی از این دست میتواند کمک شایانی به جلب رضایت عمومی و رفع معضلات و مشکلات مناطق مختلف نماید و شهروندان عزیز میتوانند بدون واسطه مسائل و درخواست های خود را با مسئولین و خادمین خود مطرح و با تعامل ایجاد شده به سمت رفع مشکلات حرکت نمایند.