شهردار منطقه۹ از اجرای دور جدید بازدید از بوستان ها و فضاهای سبز غرب پایتخت در آستانه فصل سرما در راستای ابلاغ دستورالعمل جدید سامانه HSE  ، در  سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گویای صنعت؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه هدف از اجرای این فرآیند را اطمینان از رعایت الزامات سلامت، ایمنی و محیط زیست در پیمان نگهداشت فضاهای سبز، حذف و یا کاهش ریسک ناشی از فعالیتها، اقدامات و خدمات گروه های ذینفع به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات احتمالی در آستانه فصل سرما عنوان کرد.
▫️وی افزود: با توجه به اهمیت وجود بوستان ها در فضای شهری، موضوعات بهداشت، ایمنی و محیط زیست از جمله موارد مهمی است که قبل از بروز حوادث و همچنین اثرات نامطلوب جهت رفع نیازهای استفاده کنندگان از بوستان ها در حوزه طرح ریزی، اجرا، مدیریت و نگه داری مورد توجه قرار می گیرد.
▫️شهردار منطقه۹ عنوان کرد: به طور کلی عدم ملاحظات ایمنی در تابلوهای برق و پایه های روشنایی، وجود موانع و نامناسب بودن معابر، وجود لبه های تیز و برنده، نامناسب بودن وسایل و کف پوش زمین بازی کودکان، نامناسب بودن وسایل ورزشی، قایق های تفریحی فرسوده، عدم رعایت ملاحظات ایمنی در سیستم های برقی و مکانیکی آبنماها و همچنین نبود امکانات مناسب بهداشتی و امدادی از عمده ترین خطرات و مشکلات موجود در بوستان های شهری است که ممکن است حوادث ناگواری را متوجه کودکان و حتی بزرگسالان کند.
▫️مرتضوی یادآور شد: موارد ارزیابی در بوستان ها شامل؛ سرویس های بهداشتی ،رفع موانع زائد و خطرزا، پایه چراغ و سیستم روشنائی، رفع نقص آبنماها، سیم کشی تابلو برق، کفپوش معابر، کفپوش زمین بازی، وسایل بازی، وسایل بدنسازی، ایمن سازی دریچه های موجود در بوستان ها، انهار و کانال‌های آب‌های سطحی ،ایجاد حفاظ و نرده در محل های خطرزا، هرس سر شاخه های خشک و خطرزا درختان است.
▫️لازم به ذکر است طی بازدید از بوستان ها و فضاهای سبز منطقه۹، وضعیت اسکان های کارگری، ایمنی ماشین آلات پیمانکاران و لوازم و تجهیزات حفاظت فردی کارگران و وضعیت سایت های برف روبی مورد بررسی قرار می گیرد.