معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: امروز با توجه به حجم مسائل در آموزش و پرورش و مدارس و کمبود منابع دولتی پیشنهاد میکنیم برای رفع مشکلات مدارس و ارتقای سطح علمی‌و فرهنگی  مدارس  از  ظرفیت مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع استفاده کنیم و این طرح میتواند در شهرستان پردیس آغاز شده و الگویی برای دیگر شهرستانها باشد.

به گزارش گویای صنعت؛ سید عباس جوهری در جلسه مشترک شورای آموزش  و پرورش استان و شهرستان پردیس  اظهار داشت:  پیشنهاد میشود که یک یا چند مدرسه در اختیار برخی شرکت ها و یا صاحبان صنایع قرار گیرد تا با نظارت آموزش و پرورش هزینه هایی در راستای ارتقای سطح علمی و  فرهنگی و دیگر نیازمندیهای  مدارس از جمله زیر ساخت ها و تعمیرات به آنها واگذار شود.

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع در امور مربوط به همیاری از ما جلوتر هستند، افزود: در حوزه های مختلف صاحبان صنایع در انجام امور پیشتاز و از ما جلوتر هستند و کاهلی از ما بوده که سمت آنها نرفتیم.

معاون سیاسی استاندار تهران عنوان کرد: امروز اولویت ما در آموزش و پرورش در کنار افرایش دانش علمی دانش آموزان ، ارتقای  فرهنگ و کار فرهنگی است و اگر بتوانیم دانش آموزان خوبی را تربیت کنیم قطعا جامعه آینده را بیمه خواهیم کرد.

وی در حاشیه مراسم‌افزود با اشاره به سایر مصوبات نشست گفت : در مورد برگزاری راهیان نور و پیشرفت همه شهرستان‌ها اقدامات خوبی انجام دادند و نقش مساعدت شهرداران پر رنگتر بود که قابل تقدیر است ما امسال اعزام‌های خوبی در حوزه راهیان نور(بازدید از مناطق جنگی جنوب)‌ و پیشرفت ( بازدید از پیشترفت های ایران‌اسلامی در حوزه های مختلف) داشتیم .

معاون استاندار تهران ادامه داد: در شهرستان پردیس جمعیت بیش از دیگر شهرستان‌های استان بارگذاری شده است و زیر ساخت ها به ویژه مدارس و چارت تشکیلاتی آموزش و پرورش مربوط به سال‌های گذشته است و امروز تصمیماتی گرفته شد تا این موضوعات و چالش‌ها انشالله مرتفع شوند.

جوهری افزود: ساخت مدرسه در پردیس برای ما در اولویت قرار دارد و مقرر شد از ظرفیت عمران که کماکان پای کار است ۱۵ مدرسه تحویل به آموزش و پرورش بشود که تاکنون ۷ مدرسه تحویل شده و تحویل مدارس بعدی نیز در دستور کار است.

وی ضمن تقدیر از شهرداری پردیس در سرویس دهی به دانش آموزان توانا ( معلولان)‌خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های شهرداری در این نشست مورد تاکید قرار گرفت و زحمات این دستگاه خدمات رسان قابل تقدیر است.

معاون استاندار تهران با اشاره به مشکل سرویس معلمان شهرستان پردیس اظهار داشت:  از نظر قانونی تکلیفی برای سرویس معلمان نداریم اما تفاهم نامه ای از سالهای گذشته امضا شده که آموزش و پرورش شهر تهران  مکلف به اجرای آن بوده که مقرر شد مدیر کل محترم‌آموزش و پرورش شهرستانهای استان موضوع را پیگیری کنند ودر صورت نیاز طی جلسه ای با حضور نماینده ای از استانداری موضوع حل و فصل گردد.

جوهری ادامه داد: با توجه به شرایط خاص پردیس، مقرر شد که کمک بیشتری  نسبت به سایر شهرستان‌ها برای معلمان فعال در شهرستان پردیس در نظر گرفته شود تا برای تردد مشکلی نداشته باشند و کار سرویس مدارس نباید متوقف شود.

وی با اشاره به تراکم بالای تعداد دانش آموزان به ویژه در شهر بومهن و دو شیفته بودن آنها، توضیح داد: تعداد دانش آموزان در شهر بومهن از تعداد میانگین در سطح استان بالاتر است که یک مشکل محسوب می شود.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: مقرر شد کارگروهی به طور ویژه تشکیل و به مشکل تراکم بالای دانش آموزان در مدارس رسیدگی کنند ، کارکرد کارگروه قبلی مورد قبول نیست اگر این کارگروه کارکرد خوبی داشت امروز وضعیت زمینها با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه مشخص  و موانع مرتفع شده بود.

جوهری گفت: مقرر شد استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در دستور کار قرار گیرد، شرکت عمران با تسریع بخشی در تحویل مدارس به رفع مشکل دانش آموزان کمک کند و نقش بیشتری داشته باشد با توجه به اینکه اگر مدارس را زودتربه آموزش و پرورش تحویل می داند مشکل کمتری در حوزه مدارس شهرستان داشتیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان رفع کمبود معلم را در مدارس تازه ساز در دستور کار قرار دهد و با این مصوبات موانع ومشکلات کمتر خواهد شد و در طی یک تا دو ماه آینده شورای آموزش و پرورش استان پی گیر رفع مشکلات و اجرای مصوبات خواهد بود.