در ادامه دیدار با اقشار و گروه های مختلف و فعالان حوزه های تخصصی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با تعدادی از نمایندگان جامعه معلولین و دبیران کارگروه های مناسب سازی معابر محلات دیدار و گفتگو کرد‌.

به گزارش گویای صنعت، در ادامه دیدار با اقشار و گروه های مختلف و فعالان حوزه های تخصصی، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با تعدادی از نمایندگان جامعه معلولین و دبیران کارگروه های مناسب سازی معابر محلات دیدار و گفتگو کرد‌.

در ابتدای این نشست نمایندگان حاضر به بیان مسائل و مشکلات موجود و نیازهای جامعه معلولین پرداخته و ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه های مناسب سازی معابر در محلات مختلف ری، به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

در ادامه این نشست فرماندار ویژه شهرستان ری افراد دارای معلولیت را از خوش فکرترین و با استعدادترین گروه ها در جامعه دانست و گفت: افکار و نظرات شما می تواند پنجره هایی از نور، حرکت، رشد و توسعه باز نماید که علاوه بر مفید بودن برای جامعه معلولین، تفکرات و نقش آفرینی های شما می تواند برای سایر افراد جامعه نیز منشاء اثر و مفید باشد.

وی افزود: محدودیت های جسمی هیچگاه مانع از حرکت های بزرگ انسان ها نبوده است. حضور شما عزیزان و نقش آفرینی بعنوان نمایندگان خانواده معلولین و مطالبه گری مسائل و نیازهای موجود، خود گواه روشنی بر این موضوع است.

باب الحوائجی در ادامه به موضوع مناسب سازی معابر و محلات جهت تسهیل در فعالیت های روزمره معلولین اشاره کرد و عنوان کرد: ما باید به سمتی حرکت نماییم که ری و شهرهای خود را به شهری ایمن تبدیل نماییم. شهر ایمن علاوه بر محافظت از جسم و ظاهر، از روح و روان ساکنین خود نیز حفاظت می نماید. شهر ایمن مسائل اقتصادی و رفاه اجتماعی افراد را نیز فراهم می نماید.

وی افزود: ایجاد شهر ایمن نیازمند تعریف یک برنامه جامع می باشد. با تعریف شهر ایمن بسیاری از مسائل و مطالبات شما رفع خواهد شد. ما برای تعریف برنامه جامع نیازمند شکل گیری اندیشه تحول خواه و جهادی در میان مدیران و تصمیم سازان شهرها و از طریق کانال های تخصصی آن هستیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان به وظایف دستگاه های مختلف در موضوعات مرتبط با جامعه معلولین اشاره کرد و گفت: این نکته بسیار حائز اهمیت است که دستگاه های متولی بر اساس شرح وظایف قانونی خود نسبت به پیگیری امور مربوط به این قشر از جامعه عمل نمایند و با برنامه ریزی مناسب از تداخل وظایف و موازی کاری امور توسط دستگاه های دیگر جلوگیری نمایند.