سیفی در جلسه هماهنگی و تقدیر از گروه های دوام و ایمنی محلات گفت: قطعا شما آموزش های کافی و لازم را دیده اید و مهم است که با توجه به توانمندی ها و مدیریت، حتما امر آموزش، توسعه و گسترش پیدا کند.

به گزارش گویای صنعت، جلسه هماهنگی و تقدیر از گروه های دوام و ایمنی محلات با حضور رضا سیفی شهردار منطقه، میثم آل بویه مشاور و مدیر حوزه شهردار، مظفری معاون آموزش سازمان مدیریت بحران شهر تهران، حمیدنیا دبیر ستاد بحران منطقه، حیدری دبیر ستاد منطقه ۱۹، ذاکری رئیس جمعیت هلال احمر منطقه و برخی از اعضاء گروه های دوام و هلال احمر منطقه برگزار شد.
در این جلسه مظفری گفت: دوستان دوام و ستاد بحران منطقه ۱۷ همیشه جزء بهترین ها هستند و جنس کار را خوب می شناسند. مدیر منطقه این بینش را دارد که اصل کار مردم هستند و مبنای موضوع، آموزش شهروندی باشد. شاهد این هستیم ظرفیت خوب مردمی در سطح منطقه وجود دارد.
در ادامه جلسه شهردار منطقه ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر و زن، گفت: تبریک ویژه می گویم بابت همه این موفقیت هایی که منطقه ۱۷ به واسطه فعالیت ها و اقدامات شما و مدیریت آقای حمیدنیا کسب کرده که افتخار آن، هم برای منطقه و هم شما عزیزان است.
وی افزود: اگر خدایی نکرده منطقه ۱۷ دچار بحران یا حادثه طبیعی شود، یکی از مناطق حساسی است که به امدادرسانی و اقداماتی که شما عزیزان آموزش و دوره دیده اید و تجربه کرده اید، نیاز دارد.
سیفی ضمن خداقوت به گروه های دوام و هلال احمر، تصریح کرد: شما عزیزان واقعا با نیت خالص و آموزش هایی که دیده و تمرین کرده اید، در موقع بروز حادثه که همه در حال فرار و نجات جان خود هستند، امدادرسانی می کنید که این ایثار بزرگی است.
شهردار منطقه ۱۷، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در مدیریت بحران، بحث آموزش است؛ قطعا شما آموزش های کافی و لازم را دیده اید و مهم است که با توجه به توانمندی ها و مدیریت، حتما امر آموزش، توسعه و گسترش پیدا کند.
وی گفت: کار خوبی است که سراغ مساجد و مدارس با محوریت خانواده رفته اید؛ بایستی حتما یک نفر از اعضاء خانواده نسبت به مهارت ها و آموزش های بحران، آگاهی داشته باشند تا در زمان مناسب بتوانند امدادرسانی کنند. حفظ آمادگی و استمرار تمرینات شما بسیار مهم است، چراکه اگر این آموزش ها ملکه ذهن شود، در صورت وقوع بحران می تواند موفقیت آمیز باشد که حتما هم همینطور است.
سیفی تصریح کرد: نکته مهم دیگر استفاده از وسایل و تجهیزات به روز است که شما را در امر امدادرسانی و مدیریت بحران کمک می کند و نکته دیگر استفاده از تجارب موفق سایر کشورها است.
شهردار منطقه ۱۷ در پایان صبحت های خود با اشاره به افزایش سرانه فرهنگی و ورزشی بانوان منطقه، گفت: یک طبقه از مجتمع رضوان ویژه بانوان است و پروژه دیگر که پروژه ای ویژه است، ان شالله در سال آینده به بهره برداری برسد و تقدیم بانوان محترم منطقه شود.
در پایان از اعضاء فعال گروه های دوام و هلال احمر منطقه تقدیر شد.