شهردار منطقه۹ از ارائه خدمات ویژه عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و خدمات شهری در راستای تامین رفاه دانش آموزان در فصل مدارس خبر داد.

به گزارش گویای صنعت؛ سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به اهمیت و جایگاه مدارس گفت: آموزش و پرورش و رشد شخصیت کودکان به عنوان آینده سازان  این مرز و بوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است که می توان از طریق خلق فضاهای مطلوب آموزشی و متدهای متنوع در این حوزه ایفای نقش کرد.

وی افزود: طی بازدید های صورت گرفته از مدارس در راستای تحقق طرح حمایت از توسعه و تجهیز مدارس، شهرداری منطقه۹ با توجه به امکانات در دسترس تعاملات مثبتی را در جهت هم افزایی با اداره آموزش و پرورش داشته است.

مرتضوی گفت: شهرداری منطقه۹ اقدامات متعددی در جهت خلق فضاهایی متنوع و سرزنده ویژه دانش آموزان در محیط مدارس انجام داده است  که از جمله این موارد می توان به رنگ‌آمیزی شاد دیوارها و نیمکت‌ها، رسیدگی به باغچه و فضای‌ سبز حیاط و آسفالت مدارس اشاره کرد. همچنین اجرای ویژه ‌برنامه های شاد و سرگرم‌کننده همچون مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌های نقاشی، کاردستی، گروه‌های موسیقی و نمایش در دستور کار معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۹ قرار گرفته است.

مرتضوی ایمن سازی مدارس را از جمله دغدغه های مدیریت شهری دانست و بیان کرد: برای تحقق بخشیدن به این مهم برنامه ریزی منسجمی داشته ایم و امیدواریم تا پایان سال تعداد مدارس ایمن در منطقه۹ به حداکثر ممکن برسد.

طبق پایش های انجام شده اقدامات عمرانی متعددی درخصوص  استحکام ابنیه آموزشی، اجرای عملیات ایزوگام و آسفالت مدارس در سطح منطقه۹ انجام شده است.

وی توضیح داد: همچنین علاوه بر مدارس پیش بینی شده در تفاهم نامه توسعه و تجهیز مدارس، نسبت به آسفالت  ۹مدرسه، جانمایی فضای سبز در ۱۰مدرسه، برگزاری ۳۰ اردوی آموزش ترافیکی، توزیع ۳۲ مخزن تفکیک زباله در مدارس، ساخت ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی اقدام شده است.

مرتضوی یادآور شد: تاکنون ۹۰درصد مطالبات دانش آموزان که از طریق جلسات شهرداران مدارس مطرح می شود محقق شده است و در راستای تامین فضای مطلوب آموزشی اقلام و تجهیزاتی نظیر کولر، ویدئو پروژکتور، پرینتر، میز و صندلی تهیه و به مدارس تحویل شده است.