رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از 15 ن انواع مواد خوراکی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای  کشف شده را بیش از 1 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

به گزارش گویای صنعت، سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل احتکار کالا در محدوده شادآباد شدند.

ایشان عنوان داشت: با توجه به افزایش قیمت برخی از اقلام در بازار باعث شده بسیاری از دلالان و سودجویان جهت منفعت خود اقدام به احتکار و ایجاد اخلال در این حوزه کنند  که در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری مواد خوراکی در انباری در شادآباد احتکار و دپو گردیده.

جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس محل موصوف را  بازرسی که مشخص گردید محل یک باب انبار کالای بازرگانی عمومی بوده که مشاهده می نمایند مقادیری انواع برنج، قندو چای در محل دپو و در سامانه جامع انبارها ثبت نگردیده بود.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل مقدار ۳۵۰۰ کیلوگرم قند، ۲٫۱۰۰ کیلوگرم چای و ۱۰ تن انواع برنج هندی  بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: احتکار کالا باعث اختلال در برنامه ریزی های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه میگردد. لذا از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۱٫۵ میلیارد تومان فیلتر خودرو قاچاق در غرب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از هزار قلم فیلتر روغن انواع خودرو قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۳ میلیارد تومان برآورد نموده اند.

سرهنگ “کارآگاه مهدی افشاری” توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف محل دپوی انواع فیلتر خودرو قاچاق در محدوده  غرب شدند.

ایشان عنوان داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص گردید مقادیری فیلتر روغن خارجی قاچاق در ساختمانی در آدرس خیابان استاد معین دپو می باشد.

جناب سرهنگ افشاری افزود: مامورین این پلیس در بازرسی مشاهده می نمایند مقادیر فیلتر روغن خودرو خارجی در محل دپو و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی می باشد.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل تعداد ۱۰۲۹ قلم فیلتر روغن انواع خودرو محصول کشور آلمان، آمریکا و …  بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی گردید.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند، اضافه کرد: اغلب کالاهای قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندار لازم می باشند و مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازند. از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.