معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفا منطقه ۶ از افزوده شدن ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه به شبکه آبرسانی خبرداد.

به گزارش گویای صنعت، حسین نامداری *درگفتگو با روابط عمومی آبفای منطقه۶ شهرتهران* گفت: با توجه به وقوع خشکسالی در چند سال پیاپی در ایران، پروژه‌های متعددی در حوزه ارتقاء شبکه و تأمین آب در سطح استان تهران اجرا شده و در محدوده شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ از سال گذشته تاکنون، ۱۵ حلقه چاه احیاء و بازسازی و ۱۰ حلقه چاه دیگر نیز حفر شده است.

نامداری افزود: در محدوده شهرستان ری و مناطق بالادستی و از مجموع احیاء، بهسازی‌ و حفر چاه‌ها، بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آبدهی و تأمین آب منطقه ۶ آبفا اضافه شده است.

وی عنوان کرد: اما در مجموع با کاهش آبدهی سدها به دلیل کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های پیوسته، مجموع تامین آب شرکت آبفای منطقه ۶ و محدوده استان تهران دچار بحران کم آبی بوده و عبور از این شرایط در گرو همراهی و مساعدت مشترکین استان تهران و محدوده جنوب تهران است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفا منطقه ۶ تهران خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت و کاهش مصرف برای پشت سر گذاشتن معضل به وجود آمده در سطح استان تهران آن هم با کمترین تنش و حاشیه‌، نیازمند ایفای نقش همه مردم و مدیریت و رعایت الگوی صحیح مصرف از سوی مشترکین هستیم.

نامداری ادامه داد: سال گذشته حدود ۵۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی نشت‌یابی شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود ۶۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع نشت یابی شده و با ترمیم نشتهای کشف شده به تأمین آب محدوده‌ جنوب تهران و شهرستان ری (از جنوب خیابان شوش تا انتهای شهر حسن‌آباد فشافویه) کمک شده است.