نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری ۲۲۵ جلسه این شورا گفت:شهرداران نواحی در مورد تنظیف و آراستگی شهر تهران وظایفی را بر عهده دارند این در شرایطی است که به نظر می رسد سازمان پسماند تمام وظایف را خودش بر عهده گرفته است خصوصا در مواجهه با پیمانکاران رفت و روب.

به گزارش گویای صنعت،نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری ۲۲۵ جلسه این شورا گفت:شهرداران نواحی در مورد تنظیف و آراستگی شهر تهران وظایفی را بر عهده دارند این در شرایطی است که به نظر می رسد سازمان پسماند تمام وظایف را خودش بر عهده گرفته است خصوصا در مواجهه با پیمانکاران رفت و روب.

در این خصوص با توجه به اینکه پیمانکاران با سازمان پسماند در ارتباطند قطعا حرف شنوی لازم از شهرداران به خصوص شهرداران نواحی را نخواهند داشت در حالی که سازمان پسماند بیشتر نقش راهبری و نظارت را باید داشته باشد و اجرا می بایست با شهرداران نواحی باشد.

نحوه مشارکت مردمی در مورد تنظیف، آراستگی و نگهداشت شهر حائز اهمیت است و قطعا نیازمند توجه به آموزش شهروندی و برنامه ریزی مناسب در این خصوص است. یقینا آموزش شهروندان و نقش آفرینی آنها می تواند در کاهش تولید زباله موثر باشد.

بحث تفکیک زباله از مبدا در قالب طرح نوماند در حال اجراست که این مهم نیازمند آسیب شناسی های مستمر و اجرای مستمر طرح و رفع نواقص در حین اجرا است. اما در مورد کاهش تولید زباله اگر بخواهیم مشارکت مردمی را داشته باشیم بحث اموزش های شهروندی و فرهنگسازی بسیار می تواند موثر باشد.