ساکی گفت: مشاورین املاک موظف هستند که کدرهگیری را بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای خریدار صادر نمایند.

به گزارش گویای صنعت،سعید ساکی رئیس اتحادیه املاک داران شهرستان قدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگویای صنعت در رابطه با اینکه ایا سامانه اتحادیه املاک برای مردم و شهروندان آنلاین و به روز رسانی است، بیان داشت: اکنون سامانه خودنویس برای ثبت قراردادهای اجاره در دسترس تمام شهروندان و مشاورین املاک می باشد. شهروندان می توانند قراردادهای خودرا ثبت و در سامانه کدرهگیری اخذ نمایند.

وی در خصوص اینکه در حال حاضرچه تعداد دفاتر املاک و آژانس های املاک بطور رسمی عضو اتحادیه بنگاه داران و املاک داران هستند، گفت: ۱۱۵۳ املاک که پروانه کسب معتبر دارند در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

ساکی در رابطه با اینکه چه تعداد بنگاه های فاقد مجوز قانونی در استان به فعالیت مشغول هستند ، ادامه داد:۱۵۰ واحدصنفی بدون پروانه کسب داریم که برای آنها کلاس های تخصصی با همکاری معاونت وقوع پیشگیری از جرم دایر کردیم ؛ که پس از گذراندن و موفقیت در این کلاس ها مجوز فعالیت کسب را خواهندگرفت.

وی با اشاره به اینکه به املاک داران بصورت پیامکی و حضوری اعلام کردیم که به اتباع غیرمجاز خانه اجاره ندهند بیان کرد: اگر در این خصوص موردی را مشاهده کنیم پروانه کسب املاک داران را باطل خواهیم کرد.
ساکی گفت: مشاورین املاک موظف هستند که کدرهگیری را بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای خریدار صادر نمایند.
وی در پایان توصیه ای کرد و گفت: از شهروندان خواستارم که برای هرگونه انجام معاملات ،خرید و فروش، اجاره ملک به املاک دارانی مراجعه کنند که حتما مجوز پروانه کسب داشته باشد تا برایشان مشکلی پیش نیاید.