ترکاشوند گفت:مجموعه ای که اراضی اش را دولت به شهرداری واگذار کرد ،در سال ۹۸ اقدام به کاشت ۲۵ هزار درخت های مثمر اعم از شاتوت، انار، زیتون، توت کرده و تبدیل به باغستان شده است. با مساعدت محیط زیست و منابع طبیعی و مدیران کل ،۴میلیارد بودجه گذاری تحت دیوارکشی آن انجام دادیم. آن پروژه در ماه آینده آغاز و تبدیل به بوستان جنگلی بام قیام دشت خواهدشد. ۳۰۰ سکوی اسکان اضطراری که در مواقع بحران برای مردم قرار دادیم. اکنون بصورت غیررسمی نیز مردم از این بوستان استفاده می کنند.

به گزارش گویای صنعت،در همه دوران و تاریخ معاصر در جامعه و زندگی بشر و در جریان فراز و فرودهای اجتماعی ،اقتصادی، معیشتی افراد و خانواده ،همواره یکی از کارهای مهمی که صاحبان اندیشه صحیح اصحاب قلم سالم و سخنوران روشن ضمیر بصورت پیوسته به انجام و اجرا، توصیه و تاکید دارند. انجام امورخیریه و امور عام المنفعه برای جامعه هدف یعنی افراد و خانواده های محروم و بی بضاعت و کم توان مالی است.
این مقدمه دست مایه ای شد تا شهردار سختکوش و ساعی ،انقلابی و ولایتی را که در عرصه اجرا و امور عمرانی و آبادانی زبانزد خاص و عام اهالی و شهروندان جغرافیایی شهر قیام دشت می باشد،را به گفتمان رسلنه ای دعوت نموده ایم تا گوشه ای از فعالیت ها و اقدامات و پروژه های عمرانی، خدماتی، رفاهی ،عملیاتی و انجام شده را در حوزه های متنوع عمرانی و اجرایی تبیین نماییم.
مشروح این گفتگورا با مخاطبان عزیز باز نشر می دهیم.

 

حسین ترکاشوند شهردار قیام دشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگویای صنعت در رابطه با اینکه با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید ملی با مشارکت مردمی ،آیا شهرداری قیامدشت برای برون سپاری پروژه ها از حضور بخش خصوصی هم در امر سرمایه گذاری استفاده می کند ،بیان کرد: شهرداری قیام دشت در بخش صنعتی خاوران که خصوصی است ، خدمات موثری را به صنعتگران داده است. در بخش مجوزها ،آنچه را که در حوزه شهرداری می باشدرا به جد پیگیری می کنیم. سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در شهرقیام دشت را داشته باشند ،بر اساس قانون برنامه ریزی کرده و کمیسیون شهرداری فعال می باشد تا بتوانیم در تحقق شعار رهبر عزیز خود نقش موثری را داشته باشیم.

وی در ادامه در خصوص اینکه مهم ترین پروژه های عمرانی و خدماتی که در سال جاری شهرداری مورد افتتاح قرار می دهد، را نام ببرید؟ هنرستان فخرصادق با مشارکت خیر که ۳۰میلیارد تومان سرمایه گذاری و همچنین شهرداری نیز ۵میلیارد تومان هزینه کرده است. عرصه و اعیان پروژه ۱۵۰میلیارد تومان ارزش ریالی دارد. عرصه این پروژه ۴هزار و ۲۰۰متر بنادارد. با هماهنگی هایی که با اموزش و پرورش انجام شده ،از مهرماه امسال هنرجو می پذیرد.
وی ادامه داد: بلواری با مشارکت بخشداری و شورای اسلامی بخش خاوران که حدودا ۱۲ میلیارد تومان هزینه آن بوده است ؛که راه مواصلاتی را از میدان فرهنگ شهرقیام دشت به روستای چهلقز به طول یک کیلومتر و عرض ۲۴ متر که فاز یک آن به بهره برداری رسیده و به نام شهید خدمت آیت الله رئیسی نام گذاری کردیم. برای فاز دوم آن ۶میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ترکاشوند با اشاره به پروژه مجموعه ورزشی تحت عنوان سالن چندمنظوره بیان کرد: این مجموعه ۲هزار و ۳۰۰متر بنای مسقف ورزشی ، یک زمین چمن ۱۰۰۰متری غیر مسقف در عرصه ای به متراژ ۴۵۰۰ متر که تا امروز ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اعتبار آن بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان است. تا پایان سال به بهره برداری خواهدرسید.

شهردار قیام دشت گفت: ۱۰میلیارد تومان درخصوص بحث اسفالت معابر اعتبار گذاشتیم ؛که انشاالله تا یک ماه دیگر پروژه آن آغاز خواهدشد.
وی از پروژه مهم دیگری نام برد و گفت: در خصوص کاسته شدن خطرات محورخاوران ،بعداز رایزنی و تعامل با مالک پس از گذشت ۲ سال، ۱۰ هزار متر عرصه را ،مالک به شهرداری بصورت هبه واگذار کرد.باهزینه ای بالغ بر ۳۰میلیارد تومان این مشکل را تا پایان سال حل خواهیم کرد.
ترکاشوند اظهارکرد: مجموعه ای که اراضی اش را دولت به شهرداری واگذار کرد ،در سال ۹۸ اقدام به کاشت ۲۵ هزار درخت های مثمر اعم از شاتوت، انار، زیتون، توت کرده و تبدیل به باغستان شده است. با مساعدت محیط زیست و منابع طبیعی و مدیران کل ،۴میلیارد بودجه گذاری تحت دیوارکشی آن انجام دادیم. آن پروژه در ماه آینده آغاز و تبدیل به بوستان جنگلی بام قیام دشت خواهدشد. ۳۰۰ سکوی اسکان اضطراری که در مواقع بحران برای مردم قرار دادیم. اکنون بصورت غیررسمی نیز مردم از این بوستان استفاده می کنند.

ترکاشوند در رابطه با اینکه چه سیاست های تشویقی حمایتی برای ایجاد انگیزه قهرمانی پهلوانی جوانان دارید، گفت: یکی از وظایف شهرداری توسعه فضا و سرانه های ورزشی است. در سال گذشته رکورد طناب زنی را به ثبت رساندیم. مجموعه ورزشی فوتبال ۵هزار نفری قیام دشت را که بخشی را ورزش جوانان استان انجام داده است و بالغ بر ۷میلیارد تومان با همکاری شورای اسلامی شهر قیام دشت اعتبار گذاشتیم ؛کا بتوانیم فاز یک آن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم . مجموعه ورزشی امام علی(ع) با هزینه ای بالغ بر ۲۰میلیارد تومان با هماهنگی شورای اسلامی شهرداری در دست تکمیل است. مجموعه شهرداری قیام دشت بصورت زیرساختی از ورزش پهلوانی حمایت می کند .

وی در پایان با اشاره به برنامه ها و اقدامات شهرداری قیام دشت در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، بیان کرد: ستاد مدیریت بحران تحت عنوان ایجاد و استقرار ایستگاه صلواتی برای زائران خدمتگذاری خواهندکرد.چندین دستگاه اتوبوس برای مشتاقان و زائران حرم امام خمینی(ره) قرار خواهیم داد تا از مراسمات ملی و مذهبی فیض ببرند.