نشست خبری باغ؛ دروازه بهشت امروز ۱۸ مهر ماه با حضور محمدجواد اینانلو مدیر موزه فرش در آمفی تئاتر موزه فرش برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، محمدجواد اینانلو مدیر موزه فرش در این نشست خبری گفت: ۳۰ هنرمند و ۳۰ اثر با تکنیک‌های مختلف در موزه فرش جمع شده‌اند تا نمایشگاه باغ؛ دروازه بهشت شکل بگیرد و برگزار شود؛ آثار در ۱۵ تکنیک تولید شده‌اند و نمایشگاه تا ۲۸ آبان ماه ادامه دارد.
او افزود: موزه فرش می‌خواهد بگوید از کنار هم قرار دادن چند تکنیک می‌توان آثار جدیدی خلق کرد.
مدیر موزه فرش بیان کرد: ۸ کارگاه در حاشیه برگزاری نمایشگاه باغ؛ دروازه بهشت برگزار خواهد شد.
اینانلو ادامه داد: بهره‌گیری از هنر سینما در کنار فرش هم مد نظر است. مرکز ملی فرش در سال‌های گذشته با ۱۵ کارگردان برای تولید فیلم‌هایی با موضوع فرش قرارداد منعقد کرد.
او گفت: جشنواره فیلم و فرش با همکاری خانه‌ سینما برگزار می‌شود.

پروژه نجات فضای سبز موزه فرش در دستور کار قرار گرفت
مدیر موزه فرش افزود: ۶۰ مخزن نگهداری فرش به مخازن موزه فرش اضافه شده‌اند؛ درب این مخازن به نوعی کیپ می‌شوند که جایی برای ورود حشرات و آفات نمی‌گذارند.
اینانلو بیان کرد: سیستم اعلام حریق موزه فرش نیز به روز شده‌اند؛ همه اماکن موزه با جدیدترین سیستم اعلام حریق مجهز شده‌اند.
او ادامه داد: سیستم اطفاء حریق موزه فرش نیز به روز شده‌اند؛ در واقع با توجه به اینکه برای رفع خطرات احتمالی موزه فرش نیاز به سیستم خاصی هست، سیستم‌های اطفاء حریق موزه مذکور تعویض شده‌اند.
مدیر موزه فرش گفت: پروژه نجات فضای سبز موزه فرش در دستور کار مدیران موزه فرش قرار گرفت.
اینانلو افزود: وضعیت فرش‌های موزه فرش چنان نیست که بگویند بید آنها را زده است.
او بیان کرد: ۵۰ درصد از فرش‌هایی که به نام فرش ایرانی در اینستاگرام برای فروش گذاشته می‌شوند، فرش ایرانی نیستند و خریدشان خیانت به کشور و هنرمندانش است.