مراسم نمادین نواختن زنگ سلامت روان به مناسبت هفته سلامت روان، با حضور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در هنرستان حافظ منطقه ۳ پایتخت برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، زهرا شمس احسان در مراسم نواختن زنگ سلامت روان در هنرستان دخترانه حافظ، با اشاره به اینکه نواخته شدن زنگ سلامت روان نشانگر اهمیت توجه به موضوع سلامت روحی و روانی دانش آموزان در کل کشور از طریق نظام آموزشی است؛ گفت: دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند که باید به مبحث سلامت روان‌شان توجه شود؛ سلامت روانی که نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی اجتماعی این عزیزان مؤثر است.
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: چالش‌های پیش روی دانش آموزان باعث می‌شود روی روحیات و تحصیل آنان تاثیرات منفی بگذارد. بنابراین باید توجه به سلامت در ابعاد مختلف جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی در اولویت مدارس و نظام آموزشی باشد.
شمس احسان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جلوه دادن تربیت روحی و روانی دانش آموزان ادامه داد: معلمان در شکل دهی شخصیت دانش آموزان نقش بسزایی دارند. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آموزش و پرورش باید تربیت روحی و روانی دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دهد.
به گفته وی، یک سری پیشنهادات در کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مبحث سلامت روان داشته‌ایم که از اولویت‌های ما در شورای شهر است که در این خصوص برای دانش آموزان برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به آموزش مهارت‌های لازم برای کاهش استرس دانش آموزان گفت: پیشنهادم این است که مدارس در ارتباط با آموزش مهارت‌های زندگی و کاهش استرس در بین دانش آموزان نقش اساسی ایفا کنند و ما هم تمام توان‌مان را به‌کار می‌بریم تا دانش دانش‌آموزان در یک فضای امن روحی و روانی تحصیل کنند.
وی در ادامه یادآور شد: محیط مدارس باید تبدیل به یک محیط شاد و سازنده برای رشد و یادگیری باشد. انتظارم از مدیریت شهری و آموزش و پرورش این است که امکانات ورزشی در مدارس بیشتر شود تا فعالیت‌های بدنی باعث کاهش استرس در بین دانش آموزان شود.