حمید جوانی شهردار منطقه سه تهران درباره چرایی آغاز به کار خانه‌های محیط زیست توضیحاتی داد.

به گزارش گویای صنعت، جوانی شهردار منطقه سه در این برنامه ابراز داشت: امروز ۲۵۲ خانه محیط زیست افتتاح می شود که یازده خانه در منطقه سه قرار دارد و امامزاده نیز میزبان یکی از پایگاهها است.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران در راستای ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار گفت: این مراسم ها میتواند به اهمیت حفظ محیط زیست تاکید داشته باشد محیط زیست خانه ماست چرا که آینده فرزندانمان در آن شکل می گیرد.

به گفته وی، یکی از اخداف غایی این است که شهروندان نگهبان طبیعت خواهد شد، حتما اگر بخواهیم در مسیر تغییر بزرگ قدم برداریم باید از کارهای کوچک شروع کنیم، همکاری با ارگانها خصوصا با اموزش و پرورش مهم است این امادگی جهت دوره اموزشی و فرهنگ سازی در مسیر حفظ محیط زیست از سوی منطقه وجود دارد.

جوانی افزود: همه مدارس ما میتوانند خود یک خانه محیط زیست باشند و قطعا تاثیرگذاری اش میتواند از خانه های محیط زیست بیشتر باشد.

خانه‌های محیط زیست حلقه وصل مردم و حاکمیت است

در ادامه مراسم مهدی پیرهادی عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران اظهار کرد: خانه های محیط زیست از هشت ماه قبل پیگیری شد و همکاران محیط زیست آن را پیگیری کردند و تا ماههای آتی صد خانه دیگر افتتاح خواهد شد، باید در هر محله یک خانه محیط زیست در یک مدرسه داشته باشد.

پیرهادی تاکید کرد: باید برای مهدهای کودک برنامه داشته باشیم چرا که برای برنامه ریزی منسجم باید از پایه شروع کنیم و در کنار آن باید در هر مخله یک مسجد دارای خانه محیط زیست باشد تا در پایان سال جشن هزارمین خانه مخیط زیست را برگزار کنیم.

وی درباره چرایی تشکیل خانه‌های محیط زیست بیان داشت: هرجایی که سازمان ها و ادارات دولتی به تنهایی وارد شوند موفق نخواهیم شد، اما چنانچه مردم پای کار بیایند موفقت را شاهد خواهیم بود مثل دوران کرونا که مردم در مساجد حتی ماسک هم تولید می کردند، این موجب اتفاقی بزرگ شد پس در حوزه محیط زیست هم باید اتفاقاتی رخ دهد. رهبر انقلاب بارها تاکید کردند و حتی به حوزه خاک، آب و هوا توجه ویژه‌ای دارند.

همچنین حمید جوانی شهردار منطقه سه تهران در جمع خبرنگاران، درباره چرایی آغاز به کار خانه‌های محیط زیست و به طور خاص خانه‌هایی که در منطقه سه شهر تهران قرار دارند، توضیحاتی ارائه داد که در ادامه تماشا می‌کنید.