آیین بهره‌برداری از ساختمان اداری برج میلاد امروز برگزار شد.

به گزارش گویای صنعت، آیین افتتاح ساختمان اداری برج میلاد امروز (۵ آبان ۱۴۰۳) در قالب صد و چهل و هشتمین پویش امید و افتخار شهرداری داری تهران با حضور محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران و عباس حیدری مدیرعامل برج میلاد برگزار شد.عباس حیدری، مدیرعامل برج میلاد در ابتدای مراسم، گفت: شرکت برج میلاد از زمانی که به بهره‌برداری رسید، ساختمان اداری و محلی برای حضور کارمندان این شرکت نداشت. بعد از ۱۵ سال این ساختمان به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت این ساختمان سال ۱۳۹۵ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰، ۴۰ درصد پیشرفت داشت.مدیرعامل برج میلاد در ادامه از حمایت‌های شورای شهر و شهرداری بابت اختصاص بودجه و دیگر مسائل تقدیر و تشکر کرد.احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه وقتی ما برای روان و روح مردم کاری موثر انجام بدهیم، توفیق بزرگی است، گفت: برخی پروژه‌ها در سال‌های گذشته می‌توانست بر روی روح و روان مردم اثرگذار باشد اما کوچکترین اتفاقی در آن رخ نداد. اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به لطف الهی انجام شده است.
رئیس کمیته گردشگری شورا ادامه داد: ما در نحوه بهره‌برداری از پژوه‌ها دچار مشکلاتی هستیم. به عنوان مثال، به جای اینکه بتوانیم ۹۰ درصد از یک پروژه را بهره‌برداری کنیم، ۳۰ یا ۴۰ امکان بهره‌برداری داشتیم. شما می‌بینید که سینما در کشور به تعداد زیاد ساخته می‌شود اما در بخش تولید محتوا با مشکلاتی رو به هستیم. ما شاهده این هستیم که موزه می‌سازیم و ساعت بازید را از ۸ صبح تا ۱۶ می‌گذاریم؛ این در حالی است که از ساعت ۴ عصر به بعد مردم تازه آزاد می‌شوند و می‌توانند به این اماکن بروند.علوی با بیان اینکه بهره‌برداری بر اساس نیاز جامعه طراحی نمی‌شود، اظهار کرد: اتفاقات خوبی با پیگیری دوستان رخ داد که می‌تواند ظرفیت سرانه فرهنگی و تفریحی برج میلاد را بالا ببرد.وی گفت: بخشی از ساختمان برج میلاد که باید صرفه سرانه گردشگری می‌شد، به صورت اداری استفاده می‌کردند. امروز ساختمان اداری در راستای استفاده از ظرفیت سرانه‌ها آماده شده است.وی بیان کرد: در یک دوره‌ای شرکت برج میلاد که مورد علاقه مردم و مسوولین است، زیان‌ده شده بود؛ چرا که بهره‌برداری به خوبی انجام نمی‌شد. وقتی ظرفیت شهر تهران پر می‌شود، نشان می‌دهد که استفاده از این فضاها در تهران محدود است. به عنوان مثال در ایام عید نوروز مردم باید یک ساعت در صف ترافیک پارکینگ‌های سرانه فرهنگی و تفریحی بمانند.
وی بیان کرد: اگر شما می‌خواهید زیر ساخت فرهنگی درست کنید باید سرانه مورد نیاز را تامین کنید. در قدم اول باید پارکینگ به تعداد مورد نیاز ساخته شود. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه شود، افزایش سرویس بهداشتی است. اضافه کردن سرویس بهداشتی به مجموعه برج میلاد در سال جاری به خوبی انجام شد. نبود سرویس بهداشتی مردم را آزار می‌دهد.