به گزارش گویای صنعت، آیت اله ابراهیمی” با اشاره به اقدامات و فعالیتهای این بانک در مشارکت پروژههای کلان ملی و پروژههای عمرانی، حمایت از تولید محصولات استراتژیک و فناورانه، پرداخت تسهیلات و مسئولیتهای اجتماعی گفت: بانک سپه بهعنوان نخستین و بزرگترین بانک ایرانی همسو با سیاستهای کلان اقتصادی دولت، حمایت و پشتیبانی از تولید ملی و کمک به رشد و توسعه اقتصاد بومی را در اولویت برنامههای خود قرار داده و طرحهای تسهیلاتی متنوعی را در چارچوب بانکداری بدون ربا اجرا و پیادهسازی کرده است.
مشارکت در پروژههای کلان ملی و طرحهای عمرانی
ابراهیمی در تشریح عملکرد بانک سپه در عرصه حمایت از پروژههای کلان ملی و طرحهای عمرانی و تولید داخلی، تصریح کرد: این بانک با مشارکت در طرحها و پروژههای بزرگ ملی در حوزههای نفت، گاز، پتروشیمی، برق، فولاد و سیمان، گامهای بزرگی در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی کشور برداشته است.
تأمین مالی ابرپروژههای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
وی افزود: بانک سپه بهعنوان بانک پیشرو در جهت ایفای رسالت خود و کمک به توسعه اقتصادی کشور و در راستای سیاستهای دولت چهاردهم مبنی بر توسعه صنایع مادر و همچنین منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت اقتصاد ملی با تأکید بر استفاده از ظرفیتهای موجود داخلی، در برخی از پروژههای عظیم و ملی ورود نموده و حمایت از پروژههای ملی و زیربنایی را در اولویت اقدامات خود قرار داده و در این مسیر گامهای اساسی برداشته است.
گشایش نخستین LC شبکه بانکی کشور در روسیه توسط بانک سپه
ابراهیمی عنوان کرد: به دنبال رایزنیها و عملیاتیسازی بسترهای پولی و بانکی و مذاکرات فنی بانک مرکزی کشورمان، اولین ال سی شبکه بانکی ایران در خارج از کشور توسط بانک سپه در روسیه گشایش یافت که این اقدام پس از “سیاست فشار حداکثری” بیسابقه است.
وی با بیان اینکه این همکاری مشترک و راهگشا، نمایانگر آغاز فصل جدیدی از روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی است، ادامه داد: در واقع این گشایش اعتبار، امکان خرید آسان و اعتباری توسط تجار ایرانی از کشور روسیه را فراهم کرده که در تسهیل واردات به کشور کمککننده خواهد بود.
مشارکت بانک سپه در پروژه کلان ملی انتقال آب خلیجفارس به فلات مرکزی
راهاندازی سامانه امیدبانک و بانکداری غیرحضوری
ابراهیمی راهاندازی سامانه امیدبانک و بانکداری غیرحضوری را یکی از برجستهترین دستاوردهای بانک سپه در عرصه بانکداری دیجیتال عنوان کرد و ادامه داد: گشایش حساب قرضالحسنه در سامانه امید بانک و دریافت تسهیلات با کارمزد ۲ درصد، افتتاح حساب آنلاین و دریافت کارت بهصورت غیرحضوری، انتقال وجه کیف پول، دریافت شبا بانک سپه، ارائه خدمات اعتباری داریک، امکان انتقال وجه بهصورت کارت به کارت، دریافت موجودی از کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیمکارت، خرید بسته اینترنت، خدمات بیمهای و خدمات گردشگری از جمله امکانات و قابلیتهای سامانه امیدبانک سپه (بانکداری غیرحضوری) به شمار میرود.
طراحی محصولات فناورانه در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مشتریان
مدیرعامل بانک سپه ابداع و طراحی محصولات فناورانه و توسعه بانکداری دیجیتال را از مهمترین رویکردهای این بانک در راستای کمک به توسعه دولت الکترونیک و خدمترسانی مطلوبتر به مشتریان و نشاندهنده رویکرد مدرن و پیشرو آن در ارائه خدمات مالی و پرداخت، و گامی مهم در راستای دیجیتالیسازی و ارتقای تجربه مشتریان عنوان کرد.
وی با معرفی محصول جدید و نوآورانه “ماژول پرداخت NFC ” و “امید تاک” ، “ریال دیجیتال، “باشگاه مشتریان” و “بانکداری ویدئویی” افزود: محصول “ماژول پرداخت NFC” که باهدف تسهیل پرداختهای حضوری طراحی شده، به کاربران امکان میدهد بدون نیاز به کارت فیزیکی و تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه هوشمند، پرداختهای خود را انجام دهند. این فناوری که مدال محصول برتر فناورانه جشنواره فینتکس را نیز کسب کرد، با ترکیب امنیت و راحتی، اقدامی مؤثر در مسیر دیجیتالیشدن خدمات بانکی و پرداخت به شمار میرود.
محصول “امید تاک” نیز یک چتبات هوشمند است که بهصورت تخصصی برای ارائه خدمات پرداخت طراحی شده و با بهرهگیری از مدلهای پیشرفته زبانی و هوش مصنوعی، تجربهای سریع و ساده را برای کاربران فراهم میکند. این دستیار هوشمند، تعاملات کاربران در حوزه پرداخت را تسهیل کرده و با کاهش هزینههای پشتیبانی، گامی در راستای تحول دیجیتال خدمات مالی برداشته است.
بانک همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ در طرح سراسری “پویش مهر سپه” با اختصاص ۷۰ میلیارد ریال بودجه نسبت به تهیه ملزومات تحصیلی و نوشتافزار با کیفیت ایرانی برای دانشآموزان کمبرخوردار سراسر کشور اقدام کرده است.
وی افزود: با اجرای طرح سراسری “پویش مهر سپه” در ماه مهر، تعداد هفت هزار بسته ملزومات تحصیلی و نوشتافزار شامل کوله پشتی، دفتر، مداد، خودکار، پاککن، مدادتراش، مدادرنگی و جامدادی که با هدف حمایت از تولید ملی و اشتغال پایدار، از تولیدکنندگان داخلی تامین شده بود را با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار به هزاران دانشآموز در سراسر کشور اهدا شد.
راه اندازی “باجه منزلت” در تمامی شعب بانک سپه
ابراهیمی با بیان اینکه بانک سپه در راستای تکریم پیشکسوتان و دسترسی آسان جانبازان بالای ۲۵ درصد و سالمندان بالای ۶۵ سال و افراد دارای معلولیت (توانخواهان) به خدمات بانکی، “باجه منزلت” را در تمامی شعب خود راه اندازی کرده، ادامه داد: در “باجه منزلت” شعب بانک سپه، دسترسی به خدمات بانکی در سراسرکشور بدون نیاز به اخذ شماره نوبتدهی، با ارائه کارت شناسایی انجام خواهد شد و این باجهها با نصب پوستر و برچسب “باجه منزلت” از سایر باجههای شعب متمایز هستند.
دریافت “نشان فردوس“
ابراهیمی با اشاره به اعطای نشان فردوس به بانک سپه، اظهار داشت: در نخستین رویداد ملی “نشان فردوس” که به منظور گرامیداشت و تقدیر از فعالیتهای ارزشمند در راستای محرومیتزدایی، اقتصاد مقاومتی و تاثیرگذاری در فرهنگ و رسانه برگزار شد، این بانک مفتخر به دریافت “نشان فردوس” شد.
بانک سپه، بانک برتر جشنواره شهید رجایی
وی در ادامه تصریح کرد: بانک سپه در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۳ با کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخصهای عمومی و اختصاصی به عنوان “برترین بانک” انتخاب شد و از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت چهاردهم مورد تقدیر قرار گرفت.
Tuesday, 4 February , 2025