به گزارش گویای صنعت، مهدی پیرهادی اظهار کرد: حجم پروژههای عمرانی آنقدر گسترده است که در فرصت محدود گزارشهای شورا، حق مطلب بهطور کامل ادا نمیشود. به عنوان نمونه تنها شاخه غربی بزرگراه یادگار امام حدود پنج کیلومتر طول دارد که با پنج کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی اتصال بین یادگار امام و آزادگان را ممکن میسازد. این اتصال میتواند در کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و سایر شاخصهای زیستمحیطی بسیار مؤثر باشد.
وی افزود: این قبیل طرحها اتفاقات مثبتی هستند، اما بهعنوان ناظر مواردی را شاهد هستیم که در آنها جابجایی درختان در فصل مناسب انجام نشده است. از اینرو لازم است در زمان طراحی یا تصویب پروژهها توجه کافی به فصل جابجایی درختان شود تا آسیبی به پوشش سبز شهر وارد نشود.
این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: قصد ورود به مصادیق ندارم اما جا دارد از زحمات معاونت عمرانی شهرداری و حضور مؤثر آقای شعبانی از ابتدای پروژهها تشکر کنم.
وی همچنین درباره وضعیت آسفالت معابر شهری گفت: در گذشته وضعیت معابر بهگونهای بود که هنگام رانندگی با خودروی شخصی، باید مدام نگران چالهها و ناهنجاریهای خیابانی بود، اما اکنون با اقدامات انجامشده، شرایط بهمراتب بهتر شده است. هرچند ممکن است در برخی نقاط همچنان نیاز به اصلاح وجود داشته باشد که در حال پیگیری است.
وی با اشاره به فشارهای مالی وارد بر شهرداری تصریح کرد: لازم است پروژههای عمرانی بر اساس اولویتها اجرا شوند و برخی پروژهها باید در اولویتهای بعدی قرار گیرند. در این زمینه انتظار میرود معاونت عمرانی گزارش شفافی از اولویتبندی پروژهها به شورا ارائه دهد.
وی از ضرورت بازدید میدانی از پروژه بزرگراه شهید شوشتری در شرق تهران سخن گفت و افزود: این پروژه در کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری مورد بحث قرار گرفته و نیاز به بازدید اعضای کمیسیون سلامت شهری دارد تا ضمن بررسی روند احداث بزرگراه، مسائل پیرامونی آن نیز مورد توجه قرار گیرد.






































































































Friday, 28 November , 2025