وجود خیرین، نعمتی الهی برای جامعه است /خیرین منبع برکت و آرامش جامعه‌اند و باید آنان را بزرگ بشماریم

  پرینت
شناسه خبر : 83355 | تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۰ | تعداد دیدگاه : 0 |
علیرضا کاظمی گفت: آموزش و پرورش وظیفه دارد خیرین را تکریم کند، چراکه آنان معلمان فرهنگ نیکوکاری در جامعه‌اند و باید به‌عنوان الگوهای ماندگار شناخته شوند.

وی با اشاره به مفاهیم عمیق سوره عصر، اظهار کرد : سوره کوتاه اما پرمفهوم «عصر»، مسیر سعادت انسان را ترسیم می‌کند و بیان می‌ کند که همه انسان‌ها در زیان‌اند، مگر آنان که ایمان آورده، عمل صالح انجام داده و یکدیگر را به حق و صبر سفارش می‌کنند.

کاظمی افزود: ایمان زمانی معنا می‌یابد که در رفتار انسان جلوه‌گر شود و عمل صالح هنگامی ارزشمند است که برخاسته از نیت خدایی باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه انفاق به‌عنوان مصداق برتر عمل صالح، گفت: انفاقی که به هدایت انسان منجر شود، والاترین نوع انفاق است؛ اما اگر نیت خدایی در کار نباشد، عمل خیر نیز بی‌اثر می‌شود و همانند دانه‌ای است که بر سنگ پاشیده شود.

وی با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز کشور، تصریح کرد: وجود خیرین، نعمتی الهی برای جامعه است؛ بسیاری ثروت دارند اما توفیق نیت خیر ندارند. خیرین منبع برکت و آرامش جامعه‌اند و باید آنان را بزرگ بشماریم، چراکه فرهنگ و ایمان جامعه را می‌سازند.

کاظمی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه دارد خیرین را تکریم کند، چراکه آنان معلمان فرهنگ نیکوکاری در جامعه‌اند و باید به‌عنوان الگوهای ماندگار شناخته شوند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست‌های جدید دولت در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: توجه ویژه رئیس‌جمهور به آموزش و پرورش نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی است و نگاه تحولی ایشان به عدالت آموزشی، آغاز یک جریان تمدنی در کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش در دو رویکرد دنبال می‌شود؛ نخست، تغییر نگرش عمومی جامعه نسبت به جایگاه آموزش و پرورش و دوم، نگاه آینده‌نگر مبتنی بر فناوری و استانداردهای روز دنیا.

وی گفت:  ما می‌کوشیم آموزش را به مسئله اول جامعه تبدیل کنیم و مدارس را برای تربیت انسان‌های آینده‌نگر آماده سازیم.

کاظمی با اشاره به شش محور توسعه عدالت آموزشی، گفت: توسعه فضاهای آموزشی استاندارد، ارتقای تجهیزات و فناوری مدارس، افزایش کیفیت عملکرد معلمان، توسعه فضاهای ورزشی، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و توانمندسازی مدیران مدارس به‌عنوان راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت، محورهای اصلی فعالیت در این مسیر هستند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از دو هزار و چهارصد پروژه آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این دستاوردها نتیجه همت والای خیرین و مدیران متعهد آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت بازگشت هویت دینی و انقلابی به مدارس تأکید کرد و گفت: مدرسه باید کانون اصلی تربیت و نماد جمهوری اسلامی ایران باشد؛ ایمان به خدا، عشق به وطن و پایبندی به ارزش‌ها باید در دل دانش‌آموزان زنده شود و نباید اجازه دهیم ناهنجاری‌های فضای مجازی بر محیط‌های آموزشی سایه بیفکند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا امانت تعلیم و تربیت نسل آینده را با ایمان و اخلاص به سرمنزل مقصود برسانیم و در پیشگاه الهی سرافراز باشیم.

برچسب ها
نوشته های مشابه
۱۱۵۸ خودرو فرسوده و رها شده در پایتخت به پارکینگ منتقل شد/۱۲۲۳خودرو توسط مالکان از سطح معابر جا به جا شد
آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان گلستان مهار شد / انجام ۲۰ سورتی پرواز توسط بالگرد هلال‌احمر
رژیم اسراییل یک گروه تبهکار بین المللی ایجاد کرده و استراتژی جنایت بدون مرز را در پیش گرفته اند/مقاومت محاسبه می کند اما اهل عمل است؛ جنگ طلب نیست اما خوب می جنگد/ رژیم جنایتکار صهیونیستی دست تجاوز خود را به سمت کل منطقه دراز کرده و تنها راه تضمین ثبات در منطقه قطع این دست متجاوز است
اطفای حریق در جنگل‌های گلستان با بالگرد هلال‌احمر / حضور ۳۲ تیم عملیاتی در صحنه
۶۵۷ هزار وانت بار فروش میوه اعمال قانون شدند/اعمال قانون حدود ۵،۶۰۰،۰۰۰ فقره کل تخلفات ساکن از ابتدای سال جاری تاکنون در پایتخت/  برخورد با بیش از ۱،۸۰۰،۰۰۰  فقره سد معبر ۸ ماهه ابتدایی سال جاری
بازسازی شبکه فاضلاب بدون حفر ترانشه با روش نوین Patch Repair در آبفای منطقه ۶ تهران
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.